ساعت :

15:27

تاریخ :

1 اردیبهشت 1403

سازمان پسماند شهرداری بیرجند

آخرین اخبار

همکاری شهرداری با  انجمن حمایت از حیوانات و زیست محیطی یارا

شهرداری بیرجند در راستای حمایت و ساماندهی حیوانات بلاصاحب اقدام به شروع همکاری با انجمن یارا نمود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس سازمان مدیریت پسماند با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند به جهت وظیفه ذاتی خود در راستای آسیب ندیدن سگ های موجود در پناهگاه اقدام به شروع همکاری با انجمن حمایت از حیوانات و زیست محیطی یارا نموده است.

محمود ظهوری تصریح نمود: با توجه به اینکه مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان، شهرداری ها متولی ساماندهی سگ های بلاصاحب در شهرها می باشند، بر این اساس شهرداری بیرجند در تاریخ 18/03/1399 اقدام به انعقاد تفاهمنامه به مدت 5 سال طی 10 ماده با انجمن مهرجویان طبیعت و حیوانات در خصوص واگذاری پناهگاه مهر نمود.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه غربالگری، واکسیناسیون، عقیم سازی، پلاک کوبی سگ های تحویلی و دفن بهداشتی لاشه ها با رعایت کامل آخرین استانداردها و دستورالعمل های ابلاغی دبیرخانه و مرکز کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان که توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ گردیده ، می بایست انجام شود.  

رئیس سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه انجمن مذکور به تعهدات خود عمل ننموده است، افزود: متاسفانه پس از گذشته نزدیک به دو سال و شش ماه از زمان انعقاد تفاهمنامه، انجمن مذکور قادر به انجام تعهدات خود مطابق با مفاد تفاهمنامه نبوده و به دفعات نسبت به تحویل گیری سگ های بلاصاحب از منطقه بندی مصوب ممانعت به عمل آورده است.

به گفته وی همچنین انجمن مذکور نسبت به تامین تغذیه، بهداشت و نگهداری سگ ها، مستندسازی اقدامات مربوطه، عقیم سازی، پلاک کوبی، واکسیناسیون، تامین نیروی انسانی، تهیه و تامین داروها و تجهیزات و معاینات، تهیه نرم افزار آنلاین و ایمن جهت ثبت شناسنامه بهداشتی سگ های تحویلی و … ناتوان بوده است.

ظهوری با اشاره به اینکه انجمن مذکور  در تاریخ 20/08/1401 بدون هماهنگی اقدام به ترک پناهگاه نموده است خاطر نشان کرد: به دنبال این اقدام  سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند به جهت وظیفه ذاتی خود در راستای آسیب ندیدن سگ های موجود در پناهگاه اقدام به شروع همکاری با انجمن حمایت از حیوانات و زیست محیطی یارا نموده است. ظهوری افزود انجمن حمایت از حیوانات و زیست محیطی یارا از همان تاریخ 20/08/1401 دعوت شهرداری به همکاری را پذیرفت و با تمام توان نسبت به غذارسانی، نظافت و امداد اقدام نمودند. همچنین این انجمن از توان دو دکتر دامپزشک، چهار نیروی امداد، شش نفر نیروی غذارسان و یک کارگروه نیز بهره می برد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند  در پایان اظهار داشت: پناهگاه سگ های بلاصاحب در زمینی به مساحت 3000 متر مربع با حصارکشی کامل و فنس کشی داخلی جهت تفکیک سگ ها، نصب سایبان و همچنین ساخت اتاقک هایی مخصوص جهت نگهداری از این حیوانات بنا شده است.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند